2.1 C
Brno
Středa, 1 ledna, 2025

Reklamace párty stanu, na co máte právo, když se stane chyba

Když si pořizujete párty stan, doufáte, že jeho životnost bude co nejdelší. Jak řešit situaci, pokud už nastane chyba?

Kdy můžete zboží vrátit

V první řadě je potřeba si uvědomit, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy. Umožňuje mu to § 1829 občanského zákoníku. Ten přesně říká, že tak můžete učinit bez udání důvodů do 14 dní od převzetí zboží.

Podle ČOI je prodávající povinen vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně počátečních nákladů na dodání zboží. Zákazník naopak je povinen vracet zboží rozbalené, ale nepoužité. Současně je také nutné si uvědomit, že toto ustanovení se týká pouze těch produktů, které jste si pořídili na dálku, tedy po telefonu nebo častěji na internetu.

Zboží si tak lze vyzkoušet. A podobné ustanovení se tak týká i tohoto segmentu. Koupili jste si párty stan nebo eventové vybavení přes e-shop a zklamala vás podoba potisku, nelíbí se vám barva nebo jste po sestavení zjistili, že vám nevyhovuje zvolená velikost stanu? Pak jej jej jednoduše bez dalších podmínek zašlete nebo předejte kupujícímu zpět.

Jak nahlíží legislativa na reklamace

Poněkud sporné je, zda nový občanský zákoník stále ještě uznává tzv. záruku. Někteří odborníci s tím souhlasí a kladně se k této problematice vyjádřila i ministerstva spravedlnosti a průmyslu a obchodu.

Rozlišit je však potřeba vadu, která se na zboží objevila už v okamžiku převzetí a tzv. záruku za jakost. Ta deklaruje, že zboží bude mít určitou dobu požadované vlastnosti.

Kupující má především nárok na to, aby zboží bylo bez vad v okamžiku jeho převzetí. Následně má dva roky na to, aby vadu reklamoval. V prvním roce se automaticky předpokládá, že zboží bylo vadné již při převzetí. V roce druhém to bude muset prokázat, jak určila od roku 2023 platná novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele..

Také v případě párty stanů tak platí, že se kupující může dožadovat ve stanovené lhůtě odstranění této vady. Volit si může dodání nové věci, která vadu nemá, případně opravu. Rozhodující je primárně to, zda je odstranění vady možné a zda je přiměřeně nákladné.

Právě na českého výrobce stanů se tak má smysl spolehnout, jelikož musí dodržovat tuzemskou legislativu. Známou noční můrou spotřebitelských organizací i ČOI jsou reklamace zboží pocházejícího z Číny.

- Komerční sdělení-magazín

Mohlo by vás zajímat

- Komerční sdělení-PR články
- Komerční sdělení-magazín
- Komerční sdělení-magazín

Doporučené články z rubriky

- Komerční sdělení-aktuality