Zajímalo vás někdy, jak se vyrábějí pneumatiky? Pneumatiky jsou jedinou přilnavostí a kontaktem mezi vaším vozem a vozovkou; umožňují bezpečné a kontrolované manévrování vašeho vozidla a vy chcete, aby vám poskytovaly pohodlnou a plynulou jízdu, ale také aby vydržely a byly odolné.
Při výrobě pneumatik se myslí na mnohem více věcí a technologií, než si většina lidí myslí. Díky neustálému vývoji nových technologií a konstrukčních nápadů se výrobci pneumatik neustále snaží posouvat hranice možností, jak optimalizovat výkon a životnost pneumatik a jak je učinit úspornějšími nebo šetrnějšími k životnímu prostředí.
Většina lidí se domnívá, že pneumatiky jsou pouze vyrobeny z pryže a naplněny vzduchem; jen málokdo ví o složité struktuře a různých materiálech, které se k jejich výrobě používají. Výhodně se dají nové pneumatiky koupit pokud aplikujete Pneuboss slevovy kod. Některé součásti jsou zjevné, například běhoun a bočnice, ale existují i další, které jsou ukryty uvnitř pneumatiky nebo samotné pryžové směsi.
V dnešní době jsou dušové pneumatiky minulostí a moderní pneumatiky se dodávají s trubkou připevněnou na vnitřní straně, která se nazývá vnitřní vložka. Bočnice pomáhá zajistit tuhost a chrání kostru, což následně zlepšuje kvalitu jízdy. Obecně platí, že pneumatika s větší bočnicí je pohodlnější než nízkoprofilová, protože má větší pružnost bočnice, a tudíž lépe absorbuje nerovnosti vozovky.
Běhoun je část pneumatiky, která je v kontaktu s vozovkou, a existuje mnoho různých dezénů, které přinášejí různé výhody pro přilnavost a ovladatelnost vozidla. Cílem výrobce pneumatik je vytvořit takovou konstrukci běhounu, která zajistí lepší přilnavost za všech povětrnostních podmínek a zvládne nároky a zatížení, které jsou na pneumatiku kladeny za všech jízdních podmínek. patka je to, co upevňuje pneumatiku k ráfku, skládá se z korálkového drátu a pryžového jádra.
Pás tvoří ocelový drát nebo textilní tkanina a jeho hlavním úkolem je zpevnit konstrukci a chránit ji před nárazy, které utrpí na silnici. Pneumatika musí dobře rozvádět teplo, a aby to bylo možné, má každá pneumatika na obou stranách okraj z pryže, tzv. rameno.
Kostra pneumatiky musí odolávat namáhání způsobenému neustálým tlakem, který na ni působí v důsledku sil vznikajících při zrychlování, brzdění a změně směru jízdy. Za tímto účelem musí vnitřní kord udržet hmotnost a tlumit nárazy. Plášť je obložení mezi pneumatikou a ráfkem a chrání kord, jak se objeví na ráfku kola.
Existuje také několik různých speciálních pneumatik, které byly vyvinuty pro řešení specifických otázek nebo problémů, s nimiž se motoristé potýkají:
Pneumatiky s proraženou pneumatikou
Existují dva různé způsoby konstrukce pneumatik s proraženým povrchem. Nejjednodušší je klip na ráfek, což je jednoduše gumový klip, který zabrání tomu, aby ráfek pneumatiky prorazil díru v pneumatice, pokud dojde k jejímu sjetí. O něco složitější verze má zesílené bočnice pneumatiky (RTS). Jedná se o zařízení, které se umístí kolem kovového ráfku pneumatiky a je schopno udržet hmotnost vašeho vozu, i když pneumatiky během jízdy propíchnete. Tím se výrazně snižuje riziko nehody způsobené propíchnutím pneumatiky.
Ekologické pneumatiky
Ekologické pneumatiky jsou navrženy s ohledem na snížení spotřeby paliva a jsou konstruovány tak, aby pomáhaly životnímu prostředí a šetřily vaše peníze, aniž by snižovaly celkový výkon vašeho vozu. Jejich cílem je snížit odpor mezi pneumatikou a vozovkou, a to znamená, že k plynulé jízdě musíte spotřebovat méně paliva. To však znamená, že snižujete bezpečnost na mokrém nebo kluzkém povrchu. Moderní pneumatiky s nízkým odporem však mají v běhounu směs oxidu křemičitého, díky které pneumatika absorbuje větší odpor od vozovky, aniž by to bylo na úkor kvality přilnavosti. Odhady používání ekologických pneumatik uvádějí, že byste mohli ušetřit přibližně 65 liber ročně!
Pneumatiky plněné dusíkem
Dusík je možnost, kterou by málokoho z nás napadlo dávat do pneumatik, aby je udržel nahuštěné, ale závodníci a letečtí úředníci ji používají už léta! Smícháním dusíku s kyslíkem v pneumatikách omezíte množství kyslíku, které z pneumatik během jízdy uniká, což účinně zpomaluje proces vypouštění vzduchu, snižuje riziko jízdy s prázdnou pneumatikou a množství údržby potřebné ke kontrole tlaku v pneumatikách.
https://nbydleni.cz/jaky-vliv-mely-celebrity-na-design-znacky-gucci/
https://beautyhome.cz/kdyz-zhasne-slunce/
https://bmag.cz/zajimate-se-o-rekuperaci-zvolte-znacku-aldes-a-radujte-se-z-cisteho-vzduchu/